Brev:
Væske nok? - 7 mdr.
14. april 2009
Alder:
7 mdr.
Væske nok? - 7 mdr.
Hej Helen,
Jeg synes ikke min 7 mdr. datter får så meget væske i løbet af dagen som hun har gjort. Vi følger din dagsplan, jeg har dog endnu ikke fået skåret amning formiddag og eftermiddag væk.
Da vi introducerede skemad for hende og i tiden efter, gik det fint med at drikke vand af glas. Hun viste stor interesse for det, ville selv være med og fik også en del indenbords. Men de sidste par uger har hun ikke rigtig ville drikke. Hun snerper munden til og vender hovedet bort. Hvis der endelig kommer lidt ind i munden, spytter hun en stråle så lang, så moren får det ud over det hele.
Men nu er jeg i tvivl, om hun får nok væske. Og især når jeg skal til at skære ned på amningerne. I den forbindelse tænker jeg, at jeg starter med at fjerne eftermiddagsamningen og derefter den om formiddagen.
Der er meget forskel på hendes bleer. Nogle dage er de godt tunge, andre dage synes jeg ikke hun tisser så meget. Der er også forskel på hendes afføring. Det er for det meste ret hårdt, men så kan der komme en gang, hvor det er meget lindt. Hun har afføring flere gange om dagen.
Jeg har læst at man kan se på hendes øjne om de er tørre, eller om fontanellen er indsunket. Men jeg synes ikke jeg kan se noget, og kan også være i tvivl om, hvad jeg ser.
Hvordan er jeg sikker på hun får væske nok?
Venligst fra A/M